dinsdag 7 augustus 2012

Reinigen Ici paris XL

Toen we op reis vertrokken, maakte ik mijn toilettas/beautybag klaar om mee te nemen. Ik wou het wel wat compact houden. Het moest ook makkelijk te dragen zijn, dus leek het me wel handig om kleine formaatjes mee te nemen. Even roefelen in mijn verzameling staaltjes, crèmetjes, geurtjes en zo voort.
Ik had ook nog een nieuw flesje van de reinigingsreeks van ICI PARIS XL. Die waren nog niet gebruikt en het werd tijd om die eens te testen. Ideaal reisformaat en goed spul! Ik voelde me elke avond na het douchen weer herboren (kan ook liggen aan het feit dat ik het na een hete dag zalig vond om de stralen van stromend water op me te voelen). Er zaten 3 flesjes bij, een schuimende reiniging, een reinigingsmelk en een tonic om me nog frisser te voelen. Ik hou zo van tonics! Ook 's morgens gebruik nog altijd eens een tonic, ik voel me dan echt proper en fris. Bovendien is het goed voor mijn huid. #babyvelletje #geenbabyface ;-)

dit zijn de bottles : tonic * melk * schuim

Hoe ga je te werk?
Met een watje wat reinigingsmelk (face and eyes dus 2 in 1 = handig) aanbrengen. Eventueel met een tweede watje als je veel make up weg te werken hebt. Ook mensen die zich niet maquilleren moeten dagelijks reinigen! Weet je wel hoe vuil het buiten is? Dus verzorgen die handel! Eender welke leeftijd!
Achteraf nog eens met een watje en wat tonic de vuiligheid en melk wegwrijven. Wrijf niet te hard, want dat is niet nodig. Alles met zachtheid behandelen ;-) Deze tonic is alcoholvrij en voor de gevoelige huid.
Ik reinig zowel 's morgens als 's avonds. Vooral 's avonds lijkt me het meest aangewezen. En 's morgens kun je dan nog eens je gezicht wassen met gewoon water. Zeep hoeft niet, want dat kan irriterend zijn voor je huid. Het is ook niet goed voor de PH-waarde van je huid. Met zuiver water kan je ook proper je gezicht afspoelen.

Water = goed = hydrateren = rimpels voorkomend = goed idee!

Het schuimend reinigingsmiddel heb ik minder gebruikt, maar het is zeker ook goed. De geur is zalig, lekker fris en zacht. Ook de textuur is romig en zacht. Het droogt de huid niet uit én reinigt bovendien ook je velletje. Hoe ga je hiermee te werk? Je brengt het schuim lichtmasserend aan op een vochtige huid. Je hals mag je gerust meenemen in je proces ;-) Achteraf nog eens goed afspoelen met lauw water. Deze reiniging lijkt me ideaal onder de douche.

Eenmaal terug thuis gebruik ik ze nog steeds, afwisselend met mijn Purity! Daar ben ik nog steeds weg van. Voor mij ook nog steeds een rebuy, maar het is nog niet op. Alles wat ik hier nu vermeldde, is te koop bij de parfumerie ICI PARIS XL.

Waarmee reinigen jullie huid zich?

with style
x


Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt erg fijn! Ik ben ook fan van tonic's! Zelf reinig ik mijn huid met een face wash van Dr Organic en ook een tonic van dit merk. Zijn fijne producten met voor het grootste deel natuurlijke ingrediënten. Ook heel fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een reinigingsgel van Clinique en wissel af met een van Décleor!
    Maar die Purity ga'k me de volgende keer aanschaffen.
    Nele pz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha #geenbabyface :-D
    Klinkt in orde he, ga ik ook eens naar kijken in de Ici Paris, is net naast mijn tolkstage momenteel dus kan niet missen :-D

    <3

    BeantwoordenVerwijderen