dinsdag 25 september 2012

Pied de Poule: tijdloze print!

Je kent ongetwijfeld wel het 'pied-de-poule'-patroon: het zwart-wit-hokjes-motief dat lijkt op een tegel en een 'fifties'-look creëert. Het bestond eerst uit geweven wol, maar wordt nu vaker ook in andere stoffen gebruikt. Het meest voorkomende is zwart-wit, maar je ziet het ook wel in andere kleuren.

Ik vind het leuk in een kleedje of rokje, maar als ik mag kiezen... dan opteer ik dit patroon toch eerder in een accessoire: peeptoe, handtas, cover voor je ipad,... je kan het zo gek niet bedenken. Ik zag hem onlangs ook in sjaalvorm en ik had hem niet direct gekocht omdat ik eerst nog andere winkels wou doen om wat vergelijkingsresearch te doen. Ik denk dat ik bij koud weer snel ga beslissen om er toch om te gaan. (en dat gaat misschien met dit druilerige weer niet lang meer duren!) Tenslotte is dat een dessin dat ik nog niet heb en eigenlijk wel 'nodig' vind in een vrouwengarderobe.

Hier enkele leuke sfeerbeelden zodat je een idee hebt wat ik bedoel met 'pied-de-poule' (hé, ik rijm ;-)




die kokerrok!! zalig mooi!!

TOPPERTJE!! deze vind ik ook K.E.I.S.C.H.O.O.N! 





Wat vind jij van deze tijdloze trend?

with style
x

Follow me on TwitterFacebook and Bloglovin. Thank you!

5 opmerkingen:

  1. die schoentjes met roze strikjes zijn idd mega-adorable!!! Ikzelf heb al enkele jaren een mantel van Miss Sixty met dit patroon. Hij is nog in goede staat en blijf hem mooi vinden, m.a.w. kan er geen afscheid van nemen... Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige schoenen met dat roze. Vind het ook superleuke print. Zelfs in andere kleurcombi's. Vorig jaar zo'n kleedje gezien in close up maar kon dat toen ni dragen!

    BeantwoordenVerwijderen