maandag 24 september 2012

Leather baby!

Het is nu niet omdat ik de trilogie lees van Mr. Grey en zijn Ana, maar leer is gewoon één van de laatste nieuwe trends! En ook naar volgend jaar toe, mag je erop rekenen dat het blijft. Dus ga ervoor! Vind je het te duur? Dan kun je ook voor imitatieleer gaan, die vind je nu overal.

Je kunt het kopen in een strakke broek (die moet aansluitend zijn!), een kort sexy rokje/kleedje of een stoere leren jacket. Ik ben al gezwicht voor het jasje (you can see here).
Die broek ga ik dan combineren met zwarte wedgesneakers (i love black!), maar ik zou graag nog een paar bikerboots hebben - it's hard to be a fashionaddict! De twijfel zit er wel, beetje veel kosten gehad de laatste tijd en een mens kan niet alles hebben hé. Bovendien heb ik maar 2 voeten, dus ik kan maar een paar tegelijk dragen ;-)

Bon, leather it will be baby! 

Het is niet zo dat je afgeschrikt moet zijn van leer. Je kan het best stijlvol (én sexy) dragen.
Hier enkele tips hoe je leer kan combineren:

1. the casual way: combineer je lederen legging met een oversized jeanshemd, ballerina's en een lang losse cardigan OF draag het met een eenvoudig t-shirt maar dan wél met opvallende juwelen en hakken. Dat kan zowel in pumps of in enkellaarsjes! (eventueel met studs als je er nog een stoere touch aan wil geven)

2. met kleur: in je stiletto's, je blazer of bloesje, MAAR helemaal zwart... daar kan je uiteraard ook niet mee missen! Miauwkes!

3. met kant voor de romantische ziel die stoer en sexy wil zijn voor een avondje stappen!

4. voor de dames met aanwezige heupen (show us what mama gave ya): die "leder hosen" zorgt voor wat duidelijkheid op de billen, daarom kun je ook voor een lossere versie met hoge taille gaan. Daarin steek je dan een stijlvolle blouse en je combineert dit met een hakje. (= altijd vrouwelijk)

5. de rokjes of kleedjes: go for it! Ik zou zeggen: ' ga voor zwart', maar zo'n cognac-kleurig kleedje is best ook mooi met blote benen en hoge cognackleurige laarzen. Elegant mag je dat ook wel noemen, vind ik. Het is niet meer zo dat je moet gaan matchen, hoewel er nog veel bij die etiquette blijven. Maar je bent zeker nog 'in fashion' als je bijvoorbeeld schoenen, riem en handtas in verschillende kleuren neemt. Maar ik opteer toch ook voor maximum 2 kleuren!

6. en laatste tip: de sportoutfit: lederen broek met sportschoenen aka wedgesneakers of all stars wel te verstaan! Misschien heb je wel al de all starts mét studs?

 met blazer, pumps en eenvoudige clutch 
*
sportief: wedgesneakers, all starts of sneakers
*
classy casual

 hier 'de miauwkes' waar ik het over had: once you go black ;-)

rokje met enkellaarsjes
*
Alice Temperley for JBC #i got it :-) (you can read here about it)
met kleur

leather jacket 
LBD in leather 
met bleke pums breekt het je outfit een beetje: very stylish if you ask me

long skirt * the skirt I'm looking for of Zara 

Geen saai kantooroutfitje dus als je het mij vraagt!

Ga jij ook voor leer?

with style
x


Follow me on TwitterFacebook and Bloglovin. Thank you!

4 opmerkingen:

  1. Mooie keuzes! Ik ben nog op zoek naar een korter leren rokje en een mooie, goedzittende, relatief betaalbare lederen bloek (= ECHT WEL moeilijk). De biker boots staan ook nog op m'n lijstje :-)

    Al in de kast: iets langere hoge taille leren rok, leren jasjes (biker & andere) en een leren jurkje.

    Leuke post Jemke!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je! dat kortere (very short hoor!) helemaal onderaan rechts op de foto's is er eentje van de zara. NOg niet in de winkel gevonden, maar wel op de webshop. Bij JBC hebben ze een leuke van Alice Temperley, maar mijn maat paste niet goed en een grotere, daar zwom ik in. IN zara hebben ze hem ook in broek, zoals dat rokje en jasje.

      Verwijderen
  2. Leren vestjes draag ik heel graag. Zo'n broek kan erg mooi staan maar enkel als je mager bent, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen