maandag 25 juni 2012

Festivalkoorts #howtobedressed?

De festivalperiode is begonnen: Graspop en Werchter Classic zijn alweer voorbij, maar er staan nog veel leuke festivals op het programma in ons Belgenlandje! Je vraagt je af hoe je moet gekleed zijn?
Als je overnacht in een tent heb je het een en ander mee, beetje afhankelijk van wat onze Frank voorspelt. Ben je een eendagsvlieg? Leg dan maar alles klaar voor de dag van jouw favoriete festival.

Wat ga je aandoen? Hmm something comfy! Laat ons ervan uitgaan dat het een sunny day wordt, so let's go short.

#1 short in jeans 
Ik zou voor een model in denim gaan, want dat vind ik het mooiste. Wie houdt nu niet van jeans? En bij een versleten jeans kun je zelf je eigen short maken. Ofwel laat je er een zoom in maken, ofwel laat je het gewoon zo. 




#2 jumpsuit: 
à la flower power, effen of juist met drukke print, met veel kleur, kort of juist lang. Je kan alle kanten op! Aan jou de keuze...





#3 bohemian style




#4 comfy schoenen die lekker makkelijk zitten en toch stijlvol of vrouwelijk zijn. Of heb je zin in espadrilles, want die zijn weer volledig in! All Stars Converse is natuurlijk ook wel leuk voor de sporty look en je zit de hele dag goed zonder zere voeten (want je gaat toch niet stil staan of zo?)
Of enkellaarsjes kan ook of met rubberlaarzen om de slijk te trotseren. Al vrees ik wel voor zweetvoetjes als het dan lekker heet is. Sandalen of flipflops kunnen ook! It's up to you!



#5 accessoires: een leuk klein tasje voor de belangrijkste dingen (smartphone, kauwgom, money and maybe some make up?), your sunnies! (want het zonnetje zal stralen), en eventueel een zonnehoedje (doe het dan maar in riet), een stevige armparty off course en iets voor in het haar (een haarband, diadeem, of zelfgemaakt bloemenkransje)






Mijn enige festival is Tomorrowland dit jaar (de dag na het toekomen van onze reis -auwch) en ik verkies een jumpsuit met print met leuke sandalen onder. Uiteraard een armparty en ik zou een haarband à la bohemianstyle ook wel es leuk vinden om te dragen. Ik heb hem al maar durfde hem nog niet te dragen.

Hoe ga jij naar jouw favo festival?

with style
x



Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!

7 opmerkingen:

  1. Leuke post! Ik vertrek woensdag naar Werchter :D!
    Vorig jaar ben ik naar Dranouter geweest en toen had ik een jumpsuit aan, helemaal festival natuurlijk echt supertof, tot dat je naar het toilet moet! Zoals gewoonlijk met ons weer is het nodig om nog een pulleke aan te doen en misschien ook een k-way, dus hou er dan rekening mee dat je in de o zo schone festivalwc's alles moet afdoen tegen dat je eindelijk naar het toilet kan gaan ... Veel plezier op Tomorrowland! xx Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh crap! daar heb ik niet aan gedacht! ;-) Bedankt voor de tip!! Dan mss toch maar een shortje ;-)
      Veel plezier!!!!

      Verwijderen
  2. Oh ben een beetje jaloers! Wou ook supergraag naar Tomorrowland maar het valt samen met de reis die ik al geboekt had :-S grrr!
    Leuke festivaltips, ik hoop dat ik een paar kleintjes kan doen en daar wil ik espadrilles dragen waar ik zo veel verschillende van heb, dus komop zon :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist op tijd, ga donderdag naar Werchter. Ik ga voor van die romeinse sandaaltjes, jeansshortje met rock t-shirt, oversized sunglasses that's it I guess!!!
    En duimen voor de zon & lots of fun!!!
    Spinning Nele ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. you rock baby! de zon zal schijnen é, 27 graden wordt voorspeld! Allrighdie!! BTW date met PZ'ers: I LIKE A LOT!!!!! nu hopen dat het past in mijn overbezette agenda ;-) Ik heb er veel zin in!

      Verwijderen