dinsdag 13 maart 2012

Fashiontips for spring #jump jump!

Let's jump: spring is coming!! (al is het vandaag minder zonnig...) En wie houdt daar niet van? Oké, je hebt mensen die écht wel van de winter houden, en daarvoor zouden kiezen of die liever op wintersportvakantie gaan. Owkay for me! Dan heb ik meer plaats op het strand (lol). Al hou ik van veel mensen om me heen, maar vooral ook het zonnetje moet erbij zijn. Dan ben je zo al happy, isn't it?

So... spring.... LENTE! Bij mij zie je altijd (felle) kleuren, zelfs in de winter. Ofwel helemaal in black (jah, ik moet mijn naam toch alle eer aandoen, toch?) ofwel colourfull de dag door. Al is het in een accessoire: een sjaal (Jaja, voor de mannen onder de lezers: vrouwen dragen ook sjaaltjes in de zomer), een felgekleurde armband rond die gebronzeerde pols ofwel (mag ook én zijn) oorringen in alle vormen en kleuren (liefst zo groot mogelijk dit voorjaar).
Daar volgt ook wel nog een blogpost over, want juwelen zijn toch wel musthaves voor ELKE vrouw. (dus mannen: als je nog verder aan het lezen bent, want stoppen halverwege is écht wel zonde: doe je vrouw dat eens cadeau als ze dat nog niet in huis heeft of stuur ze naar 't stad!) Een outfit is niet af zonder accessoire(s). En voor mij persoonlijk ook met make-up, maar dat is niet voor iedereen zo
(i know, but you should try!! :-)

Maar bon: ik ging het eigenlijk hebben over wat fashiontips voor de lente/zomer 2012. Je zult het ongetwijfeld in magazines, boekjes of folders van kledingmerken of internet wel al gezien hebben. Deze zomer ga je voor kleur
Ofwel colourblocking ofwel prachtig in pastel! Of je hebt toch gewoon beide in de kast? :-))




Bij "colourblocking" ga je gewoon all the way in alle kleuren, je kan alles combineren. Blauw met oranje (contrastrerende kleuren by the way), roze met oranje, groen met roze,... Alles kan en alles mag!

Pasteltinten zoals geel, vieux rose, nude (huidskleur-achtig), blauw, maar dan de zachte tinten ervan. Heel mooi bij zomertypes, maar ook een wintertype mag dit gebruiken. De lichtere types gaan meer voor: roze, muntgroen, lavendel. De donkere types grijpen beter naar koraalkleur of geel.

Ikzelf ben een wintertype. Ik droeg vorige zomer al verschillende felgekleurde jeansbroeken en ga dat nog doen uiteraard. Er moet zeker nog een mandarijnrode (zeg maar oranje) versie bij, naast mijn roze (Talking French), groene (trouwens eentje van Cimarron cfr. pic), koraalrode (Talking Frech en ondertussen eigenlijk versleten) en paarsblauwe (Seven for all mankind) en lichtgele (maar die is eigenlijk te groot is geworden :-)
Ik ga nu voor de pastelbroeken. Die passen iedereen, eender welk type!! Ik ga pastel combineren met een fellere sjaal omdat dat dichtst bij mijn gezicht is en zo mij meer uitstraling geeft en geen fade look (wie wil er nu grauw en suf uitzien?? Ik niet!).

Wat staat er op mijn wishlist?
Mandarijnrode (oranje dus) en muntgroene broek (vooral die staat hoog aangeschreven). We houden het niet enkel bij een nieuwe broek uiteraard. De één lang, de ander net boven de enkel. Daar moet zeker nog een blazer in muntgroen bij, want die past perfect bij mijn laatste nieuwe sjaal. Shoptime!! Wordt vervolgd...

Wat willen jullie zeker nog in die garderobe bij om mee te zijn met de nieuwe trends? Of heb je al geshopt?

with style
x

6 opmerkingen:

  1. Ik heb ook al heel wat gekleurde broeken in mijn kleerkast liggen! Nu nog Madame Soleil et c'est parti! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ik heb al volledig in die stijl geshopt!!! I'm loving it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaat binnenkort ook op jacht! Enne gij als kenner ben ik een wintertype, zomertype,...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk zomer, maar ik check dat nog es voor je. Roze, paars eens proberen dicht bij je gezicht. ook als make up. ;-)

      Verwijderen
  4. I love love love colour ! En ik ben ook een wintertype :) Kwestie van fletse kleuren vermijden en ook oranje is niet echt mijn kleur. Ik sla er geel van uit wanneer ik dat draag :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, idd! Oranje is uit den boze voor ons, wintertypes, maar als broek mag dat é ;-)
      Ook in make-up geen oranje en goud, al doe ik dat heel soms wel es. Geel is ook een mooi trendy kleurtje nochtans ;-)

      Verwijderen